Za nami wymagający rok sportowy pod względem zawodów i przygotowań. Rok olimpijski, ale też rok w którym wiele wydarzeń nie odbyło się z powodu pandemii. Jako zespół Streamline Leadership Academy życzymy Wam, aby nadchodzący sezon przyniósł więcej spokoju i stabilności, ale przede wszystkim radość z nowych osiągnięć. Czas spełnić te życzenia, bo… marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnia. 

Jeśli nie wiesz dokąd idziesz, możesz dojść gdzieś indziej.

Yogi Berra

Co chcesz osiągnąć w sezonie 2022? Poprawić życiówkę? Być bardziej skoncentrowanym? Przestać się stresować? Stanąć na podium na Mistrzostwach Polski? A może pojechać na Mistrzostwa Świata? ZAPISZ TO! “Ale po co mam to zapisywać? Przecież wiem co chcę osiągnąć w tym sezonie!” Drogi zawodniku- twój mózg odbiera zapisany cel większą ilością zmysłów i lepiej go utrwala. Podpisujesz w ten sposób kontrakt z samym sobą. 

Zatem zaczynamy. Dobrze rozpisany cel powinien być:
KONKRETNY– unikaj ogólnych pojęć oraz słowa “nie”. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, czy udało Ci się zrealizować plan!

MIERZALNY – warto podzielić sezon na mniejsze odstępy czasowe i ustalić jak mierzysz swoje osiągnięcia. W ten sposób zobaczysz, czy przybliżasz się do celu w odpowiednim tempie, czy może potrzebujesz zintensyfikować swoją pracę.

REALNIE AMBITNY – nie za trudny, nie za łatwy! Twoja motywacja spadnie do 0 jeśli coś możesz osiągnąć bez wysiłku, ale także jeśli zadanie jest nieosiągalne. W obu sytuacjach myślisz “Po co mam się starać – i tak się (nie)uda”

TWÓJ WŁASNY–  ustalany przez Ciebie, nie narzucony z góry. Motywację wewnętrzna aktywowana! To ona jest największym motorem naszych działań i najlepiej sprawdza się w przypadku dążenia do celu. 

Kiedy zapiszesz już swój cel na sezon 2022 – zaglądaj do niego co jakiś czas. Przypomnisz sobie dlaczego trenujesz, a także sprawdzisz, czy jest aktualny. 

JAK NIE DAĆ SIĘ ZWARIOWAĆ?

Postanowienia noworoczne i plany na nowy sezon często są powodem stresu. Część presji zdjąłeś z siebie, kiedy mądrze zaplanowałeś swoje działania. Wiesz dokąd zmierzasz i masz plan, jak osiągnąć swoje marzenia. O czym jeszcze pamiętać?

KONTROLA

Pomyśl na co masz wpływ, a co jest poza zasięgiem Twojej kontroli?
Pandemia, wynik, trening, rekord życiowy, inni zawodnicy? Kiedy zdasz sobie sprawę, że masz wpływ tylko na SIEBIE presja… odpuszcza. Bo… czy poprawiając swój rekord, ale nie stając na podium, nie odnosisz sukcesu?

SAMOKONTROLA

Nasze zasoby kontrolowania samego siebie są ograniczone. Wyobraź sobie, że masz jedną baterię SAMOKONTROLI naładowaną na 100%. Każda decyzja wyczerpuje Twoją baterię. Czy idę na trening, czy zostaję w domu? Jem zdrowo, czy odpuszczam. Robię dodatkowe pompki po treningu? To właśnie wyczerpane baterie samokontroli odpowiadają za porażki przy postanowieniach noworocznych. Dlatego tak ważne jest ustalenie sobie 1-2 celów, a nie 5. Jeśli będziesz chciał zrealizować 5 postanowień, będziesz musiał podjać 5 razy więcej decyzji, a… zasobów posiadasz tyle samo.

Jak ładować baterie? Zadbaj o siebie i o swoją regenerację- tę fizyczną i mentalną. Sen, medytacja, joga, oddech. Wszystkie niezbędne narzędzia znajdziesz w STREAMBOOK’u