10 powodów dlaczego potrzebujesz swojego egzemplarza STREAMbook:

#1 Dowiedz się na czym polega trening mentalny!

Silna psychika to nie magia, to wypracowane umiejętności, które przedstawione są w zrozumiały sposób na podstawie praktycznych porad, przykładów i ćwiczeń do wykonania sam lub z trenerem. Ćwiczenia pozwolą ci lepiej określać cele, sterować głosem wewnętrznym, używać wizualizacji i swojego oddechu w codziennych sytuacjach. Podręcznik został opracowany przez psychologa sportu i byłego sportowca, rozumiem czego ci potrzeba!  

#2 Opanuj stres na starcie!

Jeśli uważasz, że tylko ciebie dopadają nerwy przed startem to jesteś w błędzie. Wszystkie treści i ćwiczenia zawarte w podręczniku pomogą ci zapobiegać i odpowiednio reagować na nadmierne pobudzenie twojego organizmu i rozproszoną uwagę przed startem. Stosując te narzędzia na co dzień, będziesz w stanie wypracować prawidłowe nawyki myślowe, które pozwolą ci prawidłowo zaplanować i przygotować się do wyzwań. Dowiesz się jak opanować nadmierną reakcję stresową i wykorzystać wytrenowane umiejętności w pełni. No worries! 😉

#3 Wykorzystaj 52 tygodnie w roku na 100%.  

Dziennik treningowy pozwoli ci notować i mierzyć efekty swojej pracy na treningu. Pamiętaj, że twoja motywacja pochodzi ze świadomości, że robisz już coś coraz lepiej i wiesz, że to efekt twojego wysiłku. Oprócz notowania najważniejszych treści i zadań z treningu, oceniasz jak dobrze przepracowałeś ten trening i znajdujesz jedną rzecz, z której jesteś szczególnie zadowolony. Uwaga, zaczynasz, wtedy kiedy jesteś gotowy i sam wpisujesz daty.  

#4 Zacznij panować nad swoim ciałem i umysłem.

Czy słyszałeś już o korzyściach z praktykowania jogi, treningu mindfulness i wykorzystania oddechu w sporcie? Abyś mógł oczekiwać od siebie pełnej koncentracji na starcie, musisz wytrenować to tak samo jako każdą inną umiejętność techniczną czy fizyczną. Najwybitniejsi sportowcy na świecie wiedzą, że ciało i umysł sportowca to jedność, a umiejętność bycia TU i TERAZ jest sztuką, która odróżnia mistrza od reszty stawki. Wykorzystując swojego smartphona i zawarte w STREAMbook QR, możesz natychmiast przenieść się na swoją prywatną sesję jogi lub medytacji. Możesz wykorzystać te narzędzia w dowolnym momencie pomiędzy treningami lub zrelaksować się przed snem. To jest naprawdę ekstra i masz to zawsze pod ręką.

#5 Bądź zmotywowany, zmieniaj i buduj nawyki!

Jeśli czasem brakuje ci chęci do działania, to dlatego, że nie zauważasz efektów swojej pracy. Czy skoro wysiłek nie przynosi efektów, to wszystko przestaje mieć sens?! Nic bardziej mylnego, potrzebujesz tylko zmienić punkt odniesienia, najlepiej koncentrując się na dokonywaniu małych zmian w codziennych działaniach. STREAMbook zawiera specjalnie skonstruowane arkusze, które pomogą ci świadomie zmieniać nawyki i poczuć, że w końcu jesteś skuteczny w tym co robisz. Małe zmiany i konsekwentne powtarzanie czynności budują nawyki odpowiedzialne za wypracowanie umiejętności niezbędnych do osiągania lepszych rezultatów na starcie. Zaczynasz rozwijać się świadomie! 

#6 Zaplanuj swoje cele razem z trenerem!

STREAMbook pomoże ci nie tylko określić to, co chcesz osiągnąć, ale będziesz mógł szczegółowo rozplanować jak tego dokonać. Najważniejsza przy formułowaniu celów jest świadomość tego, co składa się na realizację tych zadań i jakie umiejętności potrzebujesz rozwijać. Arkusze celów i umiejętności możesz wypełniać sam lub wspólnie ze swoim trenerem. To dobra okazja do tego, aby jasno określić wspólne cele waszej współpracy, co pozwoli na lepszą komunikację i uniknięcie nieporozumień. Pamiętaj, że wymiana informacji i zadawanie pytań trenerowi jest ci potrzebne do prawidłowego rozwoju. 

#7 Przygotuj się do startów i analizuj je odpowiednio.

Zaplanowanie startów i rutyny przedstartowej to sposób na opanowanie stresu i pełną koncentrację na tym, co jest zależne od ciebie. Stosując odpowiednio przystosowany self-talk i prawidłowo przygotowaną wizualizację, możesz lepiej wykorzystywać swoje wytrenowane umiejętności. STREAMbook zawiera specjalnie skonstruowaną przestrzeń na analizowanie startów w sposób, który pozwoli ci utrzymać motywację i pewność siebie, nawet po dotkliwych niepowodzeniach.  Spróbuj w końcu sprawdzić na co cię stać! 

#8 Zaplanuj dobrze swoje sportowe wyzwania.

Oprócz ćwiczeń, objaśnień i dziennika treningowego, STREAMbook pomoże ci też rozplanować swój sportowy kalendarz. Możesz zaplanować zawody, obozy, szkolenia i inne ważne wydarzenia w pięknie zaprojektowanych arkuszach. Miejsca wystarczy nawet na inne życiowe wydarzenia i wyzwania, a kalendarz jest aż do grudnia 2021 roku. Długoterminowe planowanie daje ci lepszą perspektywę patrzenia na to, gdzie znajdują się twoje sportowe marzenia i na jakim etapie rozwoju znajdujesz się teraz.

#9 Zacznij działać! Teraz.

Zamiast czytać, słuchać i obserwować, jak inni interpretują trening mentalny i silną psychikę sportowca, weź sprawy w swoje ręce! Wszyscy mówią o tym, jak ważny jest trening mentalny, motywacja, pewność siebie i kontrola stresu, ale ilu z zawodników tak naprawdę systematycznie i świadomie stosuje jakiekolwiek tego narzędzia treningu mentalnego? STREAMbook to nie jest książka do poczytania przed snem, to narzędzie to wykonania pracy. Pracy nad koncentracją, pewnością siebie, motywacją, kontrolą stresu, reagowaniem na emocje, zarządzaniem głosem wewnętrznym, pozytywnym nastawieniem, analizowaniem błędów, przygotowaniem do startu i wieloma innymi aspektami sukcesu sportowego. STREAMbook to podręcznik, który pomoże ci się rozwijać i wykorzystać swoje możliwości w pełni. Nikt tego nie zrobi za ciebie.

#10 STREAMbook jest dla każdego, kto chce się rozwijać.

Bez względu na wiek i poziom zaawansowania i dyscyplinę sportu. Przed tobą narzędzie dla prosów i amatorów, młodych i bardziej doświadczonych zawodników. Każdy ma prawo wykorzystać swój potencjał sportowy w pełni. Pamiętaj, że te wypracowane umiejętności będziesz mógł wykorzystać potem również w obszarach pozasportowych.

STREAMbook to nowy wymiar treningu mentalnego i rozwoju w sporcie. Opracowany przez psychologa sportu. Stworzony przez sportowca dla sportowców. 

Powodów, dlaczego warto mieć swoją kopię jest więcej i mam nadzieję, że sami użytkownicy niebawem zaczną dzielić się swoimi spostrzeżeniami w specjalnie stworzonej, zamkniętej grupie STREAMbook na profilu STREAMLINE Leadership Academy na platformie Facebook. Hasło znajdziesz na stronie tytułowej. Do usłyszenia! – Joanna Budzis

Czy warto? STREAMbook polecają:

Mentalne vademecum każdego sportowca. Nikt tak nie zrozumie co siedzi w głowie sportowca jak inny sportowiec. Czas na uświadomienie, że to właśnie „głowa” odgrywa główną rolę w momencie startu na zawodach, ale również podczas codziennych przygotowań pozwala zawodnikowi utrzymać motywację. Must have!

dr Beata Pożarowszczyk-Kuczko
trener pływania, odpowiedzialna za przygotowanie Oliwii Jabłońskiej

Stosuję wiele z tych narzędzi w sporcie i w życiu. Pozytywny dialog wewnętrzny pomaga mi zmieniać myśli, motywować się w trudnych chwilach oraz dawać z siebie 100% podczas treningów i startów na zawodach. Wypisywanie sukcesów pokazuje mi jak wiele rzeczy robię oraz buduje moją pewność siebie. Wiem, że nie ma porażek, są tylko możliwości do poprawy, nad którymi praca da mi lepsze efekty. Oddech uczy mnie jak być „tu i teraz” oraz koncentrować się na zadaniach, które mam do wykonania. Polecam współpracę z Asią każdemu, kto chce wykorzystać swój potencjał, lepiej radzić sobie ze stresem, czy często traci motywacje. Ja już wiem, że było warto pracować. Trening mentalny jest bardzo ważny, a bycie świadomym zawodnikiem niezbędne do osiągania najlepszych wyników. Cieszę się, że powstała książka w której będę mogła zapisywać swoje notatki.

Oliwia Jabłońska, srebrna medalistka Igrzysk Paraolimpijskich, mistrzyni i rekordzistka świata w pływaniu.