Czy wiesz, że w ciągu dnia systematycznie skracasz oddech i używasz około 2/3 możliwości swoich płuc? Czy wiesz, że Twój mózg traktuje takie ograniczenia wymiany tlenowej jako zagrożenie życia i zapoczątkowuje reakcję stresową w Twoim ciele? Czy wiesz, że przewlekła reakcja stresowa i hormony stresu zatruwają Twój mózg i nie pozwalają Ci działać na 100% możliwości? Trudno Ci się skoncentrować, opanować emocje i działać swobodnie. Nie doświadczasz prawdziwych efektów swojej pracy. Najlepszym narzędziem treningu mentalnego służącym do opanowania takich przeszkód jest oddech. Naucz się uwalniać od stresu i napięcia. Naucz się im zapobiegać.

Dlaczego oddech?

Bo to oczyszcza umysł i uwalnia od napięć. W ciągu dnia nasz układ nerwowy staje się przebodźcowany. Nic dziwnego, że zawodnik nie reaguje na instrukcje trenera. Nic dziwnego, że ciężko jest nam skoncentrować uwagę na treningu i opanować emocje związane z codziennymi wyzwaniami. Umysł jest przeładowany i przesilony nadmiarem informacji zbieranych i rejestrowanych ze wszystkich zmysłów w ciągu całego dnia. Pamiętaj, że Twoja uwaga ma ograniczoną pojemność, a koncentracja jest jak mięsień, który ulega zmęczeniu. Jak każdy mięsień, trzeba go trenować i wzmacniać, żeby działał niezawodnie wtedy kiedy jest Ci najbardziej potrzebny- przy wyzwaniach i startach na zawodach.

Dla kogo warsztat?

Oddychać każdy może, ale czy potrafisz to wykorzystać jako narzędzie do osiągania rezultatów na miarę swoich możliwości? Czy potrafisz wykorzystać oddech do koncentracji na zadaniu? Do działania wolnym od presji? Do opanowania emocji? Do wykorzystania swoich wytrenowanych umiejętności? Do sprawdzenia swojego prawdziwego potencjału? Do czerpania radości z wyzwań? Warsztat umiejętności mentalnych “Opanowanie stresu i siła oddechu w sporcie” jest przeznaczony dla sportowców, trenerów, rodziców i wszystkich aktywnych osób, które chcą opanować stres, uwolnić się od napięcia, poprawić koncentrację i działać skuteczniej niezależnie od dziedziny. Poznaj i opanuj metody kontroli stresu, opanowania napięcia ciała i emocji. Popracuj ze swoim ciałem, umysłem i oddechem.

Jak to działa?

Rozpracuj stres, napięcie i lęk. Dowiedz się skąd się bierze stres i napięcie oraz dlaczego ograniczają Twoje możliwości. Naucz się im zapobiegać i skutecznie reagować przy codziennych wyzwaniach. Działaj skutecznie na treningu i na zawodach.

W PROGRAMIE JEST PRACA Z UMYSŁEM I CIAŁEM (3h):
-ćwiczenia oddechowe
-techniki relaksacji
-praktyki medytacyjne z elementami jogi
-pozytywny self-talk i praca z przekonaniami
-poczucie kontroli i uważność
-planowanie celów i wizualizacja

PROWADZĄCE:
Joanna Budzis- psycholog sportu, olimpijka
Alicja Ziemkiewicz- nauczyciel jogi metodą Iyengara

DATA: 29 września 2019, godzina 9:00-12:00
MIEJSCE: CRS WUM, ul. Księcia Trojdena 2c
BILETY: 199 PLN*
ZAPISY: biuro@academystreamline.pl
535-873-047

 

Do każdego pakietu 4 uczestników jednego klubu trener/opiekun otrzymuje jedno dodatkowe zaproszenie. Niech koncentracja oddechowa stanie się elementem Twojego codziennego treningu! Warto.

*Liczba miejsc jest ograniczona. Warunkiem uczestnictwa jest potwierdzona płatność.