Czego potrzebujesz, żeby osiągnąć swoje cele?

Sezon startowy trwa, masz zaplanowane starty, wybierasz zawody na które pojedziesz. Zaczynasz stawiać czoła wyzwaniom i nagle pojawia się… stres. Na treningach wszystko jest dobrze, ale kiedy przychodzi wyzwanie “głowa” zawodzi. To właśnie z powodu zbyt intensywnej reakcji stresowej zawodnicy dzwonią do psychologa sportu i mówią “bardzo się stresuję przed zawodami i przez to nie wychodzą mi starty. Nie mogę dać z siebie 100%” 

STRES to tylko wierzchołek góry lodowej, który jest najbardziej widoczny podczas zawodów. Razem ze stresem na 3 poziomie znajduje się umiejętności startowe: kontrola emocji i koncentracja. Pamiętasz moment, kiedy w najważniejszym momencie strach odejmował Ci moc, a głowa była pełna myśli, ale nie tych, których potrzebujesz TU i TERAZ? Jak opanować poziom 3 i pozostać spokojnym i skoncentrowanym? Zejdź piętro niżej.

Poznaj poziom 2 – umiejętności przygotowujące Cię do startu. Wizualizacja i SELF – TALK. Zwróć uwagę na to, co do siebie mówisz i co wyobrażasz sobie przed startem. Są to mocne strony i udane wyścigi, czy negatywne myśli i porażki? Pośrednio możesz wpłynąć na swoją pewność siebie i wiarę w swoje umiejętności! Skąd wziąć materiał do opanowania umiejętności mentalnych z poziomu 2? 

Zacznij od podstaw, czyli poziom 1 treningu mentalnego. Nie możemy mówić o opanowaniu stresu, pozytywnym dialogu wewnętrznym, koncentracji przed startem i kontroli emocji w najważniejszych momentach, jeśli nie mamy fundamentów: sformułowanych celów, zbudowanej pewności siebie, umiejętności relaksacji i komunikacji.

Sprawdź który poziom potrzebuje wsparcia i podejmij wyzwanie treningu mentalnego!

A jeśli brakuje ci wskazówek, poszukaj instrukcji w STREAMBOOKu i zacznij trenować w pełni.